Agrupa diferents organitzacions, col·lectius i persones que comparteixen la necessitat de prioritzar la reivindicació per al dret a vot de les persones estrangeres com quelcom imprescindible per esdevenir una democràcia real i una societat justa i igualitària.

28/11/2017

Per què?

Perquè cal revertir una situació de vulneració de drets que s’està donant des de fa dècades. Les persones estrangeres han de tenir reconegut el seu dret a ser subjectes polítics actius, dotant d’eines el seu rol d’agents transformadors de la societat

El dret a vot, actiu i passiu, s’ha convertit en una qüestió ineludible envers la realitat, una eina imprescindible de diàleg i participació, que ha d’acompanyar qualsevol procés d’inclusió social. El dret a vot per a tothom és necessari per construir una ciutadania justa, en la que totes les persones que en formen part puguin participar de manera efectiva i igualitària i aportar les seves capacitats per construir un projecte comú.

Continuar privant d’aquesta capacitat a una part de la població és impedir la seva identificació. En canvi, aprovar el dret a vot per a tothom és una eina imprescindible per revertir el racisme institucional i social.

Per a què?

La Plataforma pel Dret a Vot de les Persones Estrangeres vol posar en la agenda política i mediàtica la qüestió del Dret a Vot per a Tothom, crear urgència sobre un canvi de legislació que permeti a totes les persones que viuen en un estat votar i ser votades en tots els comicis electorals. Una proposta que suposa deixar de vincular la ciutadania a la nacionalitat i lligar-la a la residència reconeguda mitjançant l’empadronament.

La finalitat de la Plataforma és generar aquest canvi, però per aconseguir-ho cal comptar amb un ampli suport social, i això passa per impulsar una campanya de sensibilització i comunicació dirigida a la ciutadania sobre la necessitat de fer possible el dret a vot universal, avançar cap a un concepte cosmopolita de ciutadania que reconegui cada persona com a subjecte de tots els Drets Humans per ella mateixa i no pel fet de pertànyer a una nacionalitat.

Publicat a votxtothom.wordpress.com

desembre 2017