Justícia i Pau és una entitat cristiana que actua a Catalunya des de l'any 1968 i que té per finalitat la promoció i defensa dels drets humans de les persones i els pobles, la justícia social, la pau i el desarmament, la solidaritat i la protecció del medi ambient.

12/04/2017

Amb aquestes finalitats, Justícia i Pau de Lleida es dedica a la sensibilització i informació de la ciutadania i a la incidència política sobre els poders públics, partits polítics, institucions socials i empreses privades, mitjançant activitats diverses, com campanyes públiques, informes, edició de publicacions, organització de congressos, conferències, seminaris, jornades, intervencions als mitjans de comunicació, etc.

Entre d'altres activitats, Justícia i Pau denuncia i pressiona les autoritats públiques davant de casos de violacions greus de drets humans, com detencions il·legals, desaparicions, assetjaments, tortures, agressions a activistes socials... Desenvolupa accions per promoure la cooperació i l'ajut oficial al desenvolupament, l'abolició del deute extern dels països pobres i la justícia en les relacions comercials internacionals i, en general, la construcció progressiva d’un model econòmic global que afavoreixi el desenvolupament humà integral.

Denuncia els efectes perversos del militarisme, la despesa militar i el comerç d'armes i pressiona en favor del desarmament; promou l’economia social, la banca ètica, el comerç just i el consum responsable; exigeix mesures de lluita contra la pobresa i l’exclusió social; actua per defensar els drets dels emigrants i refugiats, treballa en defensa de la dignitat i drets de les persones empresonades i la seva reinserció social, etc.

Voleu més info?

Facebook: https://www.facebook.com/justiciaipau.lleida