Durant l’any 2017 han augmentat les persones persones en situació de sense llar ateses a Arrels Sant Ignasi fins a les 649, de les quals 44 persones sense sostre. La 25a edició de la campanya de les persones sense llar va començar dijous amb una flashmob i amb un record per al pare Joan Suñol

27/11/2017

Arrels ha atès en el que va d’any 649 persones que no tenen una llar digna, és a dir, que resideixen en cases okupades, en pisos sobreocupats o sense un lloc fix. D’aquestes, 44 són persones sense sostre. “Cada vegada són més i representen un percentatge més alt”, va alertar Natàlia Méndez, directora d’Arrels. I és que, actualment, les persones sense llar que arriben a l’entitat ja representen un 55% del total dels usuaris atesos (dels quals 855 persones no tenen cap ingrés), quan l’any passat suposaven el 49%. “Ens venen que la crisi s’ha acabat, però no és així. Aquest increment l’atribuïm al fet que l’entorn social d’aquestes persones, familiars o amics, ja no pot seguir ajudant-les”, assegura Méndez.

Un centenar de persones en el flashmob d'Arrels

Per visibilitzar aquest col·lectiu, Arrels va organitzar ahir, com a primer acte de la 25a edició de la campanya de les persones sense llar, una flashmob amb un centenar de persones, entre voluntaris i usuaris de l’entitat, estudiants i autoritats. El 13% dels treballadors està actualment en risc de pobresa malgrat percebre un salari, un percentatge tres punts superior al registrat abans de la crisi. I és que cada vegada són més les persones que, a pesar de tenir una feina, no poden cobrir amb el sou que cobren les necessitats més bàsiques i es veuen obligats a buscar ajuda en entitats socials. Bona part de la culpa d’això la tenen els contractes a temps parcial, en moltes ocasions, només de setmanes o, fins i tot, de dies. De fet, el 60% de les persones ocupades sense jornada completa estan així perquè només troben contractes parcials, un percentatge que s’ha duplicat en el transcurs dels últims anys.

Text extret de Lleida.com

febrer 2018