La indústria tèxtil vulnera els drets humans i laborals. Us presentem el web de la Campanya Roba neta i una guia per vestir sense treball esclau

27/06/2019

La indústria tèxtil representa el quart sector més productiu del planeta i dóna feina a més de 75 milions de persones, tres quartes parts dels quals són dones. Aquestes treballadores, però, pateixen sistemàticament la vulneració de drets socials i laborals per part de les grans marques. Fins i tot, sense cobertura social ni sanitària. Fa temps que les grans empreses del tèxtil subcontracten tota la producció. Això resulta en una complexa xarxa d'intermediaris.

La majoria de les marques del tèxtil no fa pública la seva llista de proveïdors. Aquesta opacitat dificulta molt la vigilància de les condicions socials i laborals de les treballadores. Sense una supervisió i visibilització de les vulneracions de les grans empreses, aquestes queden gairebé impunes per a seguir amb les seves pràctiques. La Campanya Roba Neta és un projecte que busca transformar aquesta situació. Us en recomanem molt el web:

Guia per a vestir sense treball esclau

Finançada amb les aportacions de 256 mecenes, aquesta publicació se Setem i la Campanya Roba Neta vol ser un impuls a les alternatives de l’economia social i solidària. Ofereix claus per fugir de les esclavituds de la indústria de la moda en general, però el vessant més extens i en el que s'aporta una informació consistent i útil és el de l’explotació laboral. Potser el nostre consum individual no canviarà les polítiques comercials de les grans empreses, però ens permetrà ser més coherents amb els nostres valors i donar suport a iniciatives productives respectuoses amb el medi ambient i les persones

Podeu consultar la guia aquí

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)