El gran tsunami de 2004 va evidenciar greus anomalies en les donacions de medicaments per als països afectats. Aquest treball de Farmamundi i Medicus Mundi ens explica coses que hem de saber sobre l'accés als medicaments als països empobrits i sobre el que podem fer per enfortir el dret a la salut.

27/06/2016

Les causes de la manca d’accés a medicaments essencials són múltiples i estan interrelacionades: pressupostos baixos per sanitat, alt preu dels medicaments, problemes de distribució, baixa qualitat dels medicaments disponibles, falta de nous medicaments per a malalties tropicals, donacions inadequades i ús irracional.

2.000 milions de persones no tenen accés a medicaments essencials de qualitat. El 20% de la població mundial consumeix el 80% dels productes farmacèutics.

'Medicaments que no curen' (Català, 10 min) és un projecte de sensibilització i educació per al desenvolupament sobre la problemàtica de les donacions i l'accés als medicaments als països empobrits.

L’any 2003 Farmacèutics Mundi i Medicus Mundi Catalunya van iniciar la campanya “Medicaments que no curen”, amb la finalitat de sensibilitzar i transmetre a la població catalana que cooperar no és donar el què ens sobra i d’informar sobre la problemàtica de les donacions inadequades. Deu anys després, Quepo vídeo social va actualitzar els continguts i els materials de la campanya per a que els joves, ciutadans i ciutadanes de demà, participin d’aquestes reflexions.

Més info a http://medicamentsquenocuren.org/

gener 2018