Els anomenats Centres d'Internament d'Estrangers (CIE) constitueixen veritables forats negres a les nostres societats pels que se sostreuen els drets humans més elementals.

14/11/2017

Són una aberració jurídica, incompleixen de forma evident la Constitució i suposen una manifestació de polítiques racistes i criminalitzadores de la migració.

En el paper són "establiments públics de caràcter no penitenciari, on es reté de manera cautelar i preventiva a estrangers sotmesos a un expedient d'expulsió del territori nacional". A la pràctica són presons opaques on es tanca en molts casos, en condicions nefastes i insalubres, a persones que no han comès cap delicte, a l'espera d'una expulsió que en la majoria dels casos no arriba. Un patiment estèril que persegueix generar la idea, d'una banda, que la migració no és ben rebuda i que tota aquella persona que intenti arribar a Espanya de manera il·legal serà castigada. I de l'altra, crear un imaginari que associï immigrant a criminal.

En l'actualitat hi ha set CIE al territori espanyol:
Aluche (Madrid), La Piñera (Algeciras), Zapadores (Valencia), Zona Franca (Barcelona), Murcia (Sangonera), Barranco Seco (Las Palmas) y Hoya Fría (Santa Cruz de Tenerife), però el Govern ja ha anunciat la construcció de quatre més. Estem treballant en xarxa per lluitar contra aquests centres i el sofriment que ocasionen. Suma't i pressionem per trencar amb aquesta aberració i es respecti la dignitat de totes les persones, amb independència del lloc d'on procedeixin.

#LibreDeCIE

Extret i traduït del web d'Apdha on podeu llegir el manifest, la nota de premsa i sumar-vos a la campanya

novembre 2017