Celebrem la sanció a la manada arran de la denúncia que vam posar davant l’Agència espanyola de Protecció de Dades contra els fòrums ForoCoches i Burbuja.info el mes de maig de 2018, i que ara s’ha resolt amb 150.000€ de multa a dos dels violadors – l’un guàrdia civil i l’altre militar- per la difusió del vídeo de la víctima.

06/05/2019

El Grup de Dones de Lleida fem una crida a seguir denunciant públicament als agressors i a les institucions que legitimen la violència contra les dones.

El Grup de Dones de Lleida vam presentar una denúncia per la greu vulneració de drets que van cometre persones usuàries d’aquestes dues xarxes d’internet que van difondre el vídeo gravat pels dos violadors. Un dels seus usuaris va publicar el vídeo de l’agressió, dades personals de la víctima de la manada, creuant dades publicades en premsa i van aconseguir el seu nom i cognoms, fotos i accedir a un dels seus perfils de xarxes socials. Malgrat els principals fils d’informació van ser esborrats per algun dels foreros, les xarxes continuaven publicant informació confidencial i protegida per la justícia mentre feien comentaris insultants, acusaven la víctima i exculpaven als violadors. El Grup de Dones de Lleida entenem que aquests fets vulneren greument la protecció de dades personals d’una víctima i per això va sol·licitar a l’agència que obrís un expedient sancionador contra les dues empreses, una amb seu a Palència i l’altra a Madrid; així com també contra els que havien realitzat i difós el vídeo.

En aquell moment ja vam destacar que empreníem la denúncia administrativa mentre esperàvem que la causa penal sigues duta a terme per la policia nacional. Considerem que la sentència de la manada i el vot particular del jutge van aplanar el camí per a què els masclistes condemnin la víctima i no els violadors, i se sentin lliures de tenir actuacions com les ocorregudes en aquests fòrums d’internet. Així mateix reclamem que els mitjans de comunicació no donin veu a comentaris misògins i masclistes com el d’Arcadi Espada, impulsor del partit Ciutadans, en què reclamava vídeos sexuals de la víctima de violació de la manada, perquè constitueixen una greu humiliació i volen posar en dubte la llibertat de les dones i l'exculpació dels agressors. En el mateix sentit lamenteem que Ana Rosa Quintana permetés aquestes declaracions en el seu programa, impropi d’un mitjà democràtic.

Enviem novament el nostre absolut recolzament a totes les víctimes d’agressions masclistes “Nosaltres si et creiem germana”, i recordem que el feminisme radical i autoorganitzat dóna fruits quan planta cara col·lectivament al patriarcat.

Grup de Dones de Lleida

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)