El consejo de informativos de RTVE ha exigit la dimissió de la direcció d'informatius per incompliment de la llei i el servei públic en la informació sobre el conflicte a Catalunya.

04/10/2017

Els drets fonamentals a la llibertat d'expressió i d'informació pertanyen a tots els ciutadans, però els qui exerceixen professionalment aquests drets als mitjans de comunicació tenen una especial responsabilitat davant la societat a causa de la influència que l'opinió i la informació té en l'opinió pública. Valorem la professionalitat i valentia de totes les persones que han subscrit aquest comunicat demanant la dimissió del la direcció d'informatius de RTVE.

Reporters Sense Fronteres dóna suport als professionals de RTVE a les seves crítiques a la pèssima informació sobre la consulta i les càrregues policials a Catalunya, alhora que manifesta el seu rebuig a les agressions a periodistes durant el referèndum de l'1-O.

Mapa de la Censura als Països Catalans 2017

Aquesta és una iniciativa de l'Observatori Mèdia.cat per a mapejar i visibilitzar els casos de censura, d'agressions a periodistes o mitjans i d'amenaces a les llibertats d'expressió i informació, així com també restriccions a expressions artístiques o acadèmiques, arreu dels Països Catalans. El Mapa del 2017, que recull tots els casos detectats des de l'1 de gener d'aquest any, és la tercera edició del projecte, que va començar l'any 2015 amb una primera versió beta i va seguir l'any 2016 amb un total de 122 denúncies. La iniciativa compta amb el suport de la Fundació Catalunya Fons i s’inspira projecte europeu Index on Censorship, que recull intents de censura contra la llibertat d’expressió arreu del continent.

El Mapa de la Censura és una iniciativa col·laborativa: podeu enviar denúncies o suggeriments al correu electrònic editor@media.cat o bé al compte de Twitter @mediacat. L'ofensiva contra el referèndum d'independència de Catalunya de l'1 d'octubre ha fet que en els últims dies es multipliquin els casos de limitació de llibertats que el mapa recull. Els hem localitzat amb icones en forma d'estrella. Per veure la resta de casos de l'any que no tenen a veure amb l'1-O, feu clic a la llegenda i activeu la visualització de la resta de categories, diferenciades per colors segons el tipus d'incident.

desembre 2017