Entitats defensores de drets humans i d'advocats i advocades agrupades sota la campanya #SomDefensores presenten «Informe de violació de drets civils i polítics a Catalunya. Setembre i octubre 2017».

19/10/2017

L'Informe recull casos de violacions de drets que han patit ciutadans i ciutadanes per part d'autoritats i institucions públiques durant el mes de setembre i fins el 7 d'octubre. L'Informe s'ha presentat dimarts a Madrid a representants del Subcomitè de la Prevenció de la Tortura de l'ONU, i a diferents grups parlamentaris del Congrés.

La campanya #SomDefensores es va posar en marxa per monitoritzar i denunciar les vulneracions de drets humans en el marc de la mobilització ciutadana en pro del referèndum de l’1 d’octubre. Una Xarxa de 70 persones observadores de drets humans va recollir testimonis in situ. L'Informe recull només casos documentats per les persones observadores, prèviament formades per a aquesta tasca. La campanya va muntar a més un dispositiu d'assistència legal i psicològica.

Per accedir als Registros Audiovisuales 1-O

Contactes somdefensores@gmail.com