VeniuJa va néixer per a què totes les iniciatives que treballen en suport de les persones refugiades puguin visibilitzar-se per una imatge comuna, que faci entendre a qui la veu que formen part d’una xarxa més amplia, encara que tinguin estratègies i campanyes diferents.

12/09/2017

Què és VeniuJa?

VeniuJa és una campanya per a l’acollida de persones refugiades que té com a objectiu que l’Estat espanyol compleixi el seu compromís d’acollir 17.387 persones refugiades abans del 26 de setembre de 2017. Fins al moment, ha acollit menys del 10%.

Per què?

Perquè hi ha molta ciutadania i moltes institucions mobilitzades per aquest tema i alhora dolgudes per com s’està tractant des de l’Estat. També per evitar la sensació, que està molt estesa, que hi ha moltes iniciatives poc coordinades. Cal unir les nostres veus per pressionar amb més força per a què, qui pot fer canviar aquesta situació, la canviï.

VeniuJa ha nascut a partir de l'aprenentatge d'altres experiències com "Casa Nostra Casa Vostra" sobre la importància de tenir un element comú.

Com es farà des de VeniuJa per exercir aquesta pressió?

VeniuJa no preveu organitzar actes propis, sinó que posa a disposició un comptador de dies, hores i minuts que queden abans que acabi el termini per a què l’Estat espanyol compleixi amb el seu compromís. El comptador de VeniuJa pretén donar unitat i posar pressió sobre aquesta data. Si el comptador està a moltes pàgines d’internet, a mitjans de comunicació, a les escoles, als edificis públics, etc. es visibilitza que la societat vol acollir i serà una gran pressió perquè l’Estat posi més mitjans i faci més efectiva l’acollida.

Quines entitats hi estan adherides?

Aquí podeu veure el llistat. Som més 300! Plataformes, col·lectius, entitats, escoles, empreses, artistes, ajuntaments...

Adherir-se és molt senzill. Només cal omplir les dades de la institució aquí.

Esperem els vostres comentaris i la vostra adhesió a VeniuJa!

octubre 2017