Davant les properes eleccions municipals del 26 de maig, les entitats socials vinculades a la Companyia de Jesús de Catalunya presenten un conjunt de propostes urgents per millorar la situació de les persones més vulnerables.

07/05/2019

Reivindiquen mesures per garantir el dret a l’habitatge, l’enfortiment dels serveis socials d’atenció primària i reforçar el paper dels equipaments públics com a espais de promoció de la vida social i comunitària. Aquestes són les mesures que plantegen a Lleida

Habitatge

1. Buscar mecanismes per l’accés a un lloguer normalitzat en aquells casos de persones que tenen plena capacitat de pagament però que en queden excloses per altres motius, com el tipus de cobrament - Renda Garantida de Ciutadania (RGC), l’ètnia, la religió, etc.

2. Crear polítiques per facilitar l’accés a l’habitatge a persones que no disposen de cap mena d’ingrés ni en són susceptibles de tenir-ne cap.

3. Implantar processos més àgils per l’accés tant a la Mesa d’emergència com la borsa d’habitatges socials.

Serveis Socials

1. Pal·liar la sobrecàrrega dels serveis socials ampliant l’equip i ubicant l’Àrea d’Inclusió en un espai que permeti centrar l’atenció en la persona amb una atenció digna i individualitzada. A causa d’aquesta sobrecàrrega l’atenció recau, en moltes ocasions, en la resposta que donen les entitats privades, a la vegada que dificulta a l’equip de serveis socials establir vincles en la tasca educativa.

2. Incrementar el personal del PSI (Programa de Suport Individualitzat) Social de carrer i que aquest es pogués coordinar amb serveis socials i entitats socials per l’atenció dels usuaris.

Urbanisme i equipaments públics

1. Habilitar recursos urbans que s’han retirat com a mesures en contra de les persones sense llar: tancament de les fonts d’aigua públiques, canvi dels seients públics només en forma individual, etc.

2. Construir la Residència per a persones sense llar de les Josefines amb un projecte social adequat i consensuat amb les entitats socials que hi treballen.

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)