La de dissabte 20 serà una gran nit. A Lleida “Museus i històries punyents: dir allò que no es pot explicar als museus” recorrerà 5 obres del museu relacionades amb conflictes actuals i celebrarà una mostra d’entitats de cooperació i solidaritat amb persones desplaçades, migrades i refugiades. En aquest butlletí especial que us fem arribar en el Dia Internacional dels museus també us expliquem les activitats a Guissona i a Isona.

18/05/2017

Lleida: allò que no es pot explicar als museus

Dissabte 20 de 20:00 a 24:00 hores a la Plaça del Museu de Lleida (Carrer del Sant Crist, 1) i amb entrada gratuïta.Partint del lema d’enguany del Dia Internacional dels Museus, “Museus i històries punyents: dir allò que no es pot explicar als museus”, us proposem un recorregut per cinc obres del museu i la seva relació amb alguns dels conflictes actuals.

A més, la Plaça del Museu de Lleida acollirà una mostra d’entitats que treballen en cooperació i solidaritat amb persones desplaçades, migrades i refugiades.

La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida hi col·labora, al costat de Lleida pels Refugiats, Creu Roja, Assoc. UNESCO Lleida, Plataforma No en el Nostre Nom, Oxfam Intermón, Grup Amnistia Lleida i CODIAR Lleida/Caritas Lleida, que explicaran la seua tasca i compartiran totes aquestes propostes a la plaça del Museu de Lleida:

Lleida pels Refugiats: ho acompanyem amb material fotogràfic dels camps de persones refugiades on col·laborem. Podràs adquirir punts de llibre i el llibre “El Grito de los refugiados“.

Creu Roja: coneix l’acció que duem a terme tant a a nivell internacional com al nostre país en l’atenció a les persones refugiades. També tindràs la possibilitat de conversar amb persones refugiades que viuen a la nostra ciutat i que donaran el seu testimoni en primera persona.

Associació UNESCO Lleida: us proposem una lectura de poemes relacionats amb la Pau i en contra de la destrucció de patrimonis i identitats a l’Orient.

Plataforma No en el nostre nom: us apropem, a partir de les 22:00h projectada a la façana del Museu de Lleida, una proposta visual de reflexió i denúncia de les constants violacions de drets fonamentals.

Oxfam Intermón: amb la campanya “No el rebaixis“ sobre els drets de les persones que treballen al sector tèxtil. L'acció combina la informació i denúncia de les condicions de treball juntament amb la proposta i venda de roba de comerç just. També us apropem la campanya “Bloquejats“ amb una acció per demanar al govern espanyol que compleixi els compromisos d'acollida de persones refugiades.

Grup Amnistia Internacional Lleida: participa de la ciberacció “Ni Por Ni Odi“  fem-nos una foto amb diferents missatges per denunciar les polítiques en immigració i persones refugiades del govern de Trump.

CODIAR/Caritas Lleida: coneix la tasca i els objectius de la Comissió Diocesana d’Ajuda a les persones Refugiades, amb una especial mirada a les Necessitats d’Habitatge.

Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida: coneix l’acció que fem a la Coordi envers la promoció de la Cultura de Pau, el desarmament i la resolució noviolenta dels conflictes mitjançant la campanya “Mogudes per la Pau“. Us proposem l’acció Desarma els teus Impostos, objecció fiscal a la despesa militar amb un punt d'informació.

setembre 2017