72 entitats financeres són banca armada. La nova base de dades del Centre Delàs d'estudis per la pau us detalla el seu finançament, una iniciativa que emmarquem en la campanya per l'objecció fiscal a la despesa militar 'Mogudes per la pau'

15/05/2017

(T'expliquem aquí com fer objecció fiscal a la despesa militar. En castellano aquí)

El Centre Delàs ha fet pública la nova base de dades sobre Banca Armada, una eina de recerca basada en l’informe de 2016 “Els bancs que inverteixen en armes. Actualització del finançament d'armament nuclear, de bombes de dispersió i de les principals indústries militars espanyoles (2011-2016)”.

La nova base de dades compta amb les dades relatives al finançament d’empreses d’armes entre 2011 i 2016 per part de 72 entitats financeres identificades com a Banca Armada, entre les quals es troben els principals bancs espanyols i estrangers que operen a l’Estat, grans empreses asseguradores i algunes empreses i institucions públiques.

El concepte de Banca Armada es refereix a totes les entitats financeres que participen en el negoci armamentístic mitjançant un o varis tipus de finançament, que  desglossem en aquesta base de dades en 3 categories: l’emissió de bons i pagares; la concessió de crèdits a les empreses d’armes; fons d’inversions, accions i bons en empreses d’armament.

Nova base de dades sobre Banca Armada

novembre 2017