La deslocalització, la subcontractació i la pressió per aconseguir preus més baixos i terminis d’entrega més curts es troben a la base de l’explotació de l'#ImperiTèxtil que afecta milions de dones als països productors de roba.

05/02/2018

Jornades de més de 14 hores seguides, violacions dels drets laborals, salaris que no cobreixen les necessitats bàsiques, manca  de mesures de seguretat, esclavitud infantil... Aquestes són només algunes de les injustícies que no trobaràs explicades a les etiquetes de les peces de roba i calçat que portem.

La Campanya Roba Neta treballa per fer visibles les condicions de les treballadores del tèxtil i fer públic tot allò que les etiquetes de les nostres peces de roba no diuen. Portem anys denunciant les grans empreses del tèxtil i les seves polítiques laborals, pressionant les empreses i els governs perquè assumeixin la seva responsabilitat de garantir els drets laborals a les cadenes de subministrament.

És per això que volem compartir amb vosaltres aquest vídeo fet amb la tècnica d'animació stop motion, on fem un repàs històric del procés de deslocalització de la producció tèxtil, assenyelem les vulneracions constants que es produeixen a les fàbriques, les responsabilitats de les grans empreses transnacionals i la força que pot tenir la ciutadania organitzada.

Ajuda'ns a fer difusió per aconseguir que les  grans empreses respectin els drets humans: reenvia aquest correu als teus contactes, comparteix el vídeo a les xarxes socials, projecta'l si participes en algun col·lectiu, etc.

Entre totes, lluitem contra les injustícies de l'#ImperiTèxtil

Publicat per Setem

Més info a robaneta.org