Aquest dimecres s’inaugura una nova edició del Saló de l’Ensenyament. I, com cada any, tornarà a incorporar un estan de les Forces Armades. Una reflexió que emmarquem en la campanya de la Coordi 'Mogudes per la Pau'

20/03/2017

I no hauria de ser així. No hauria de ser així perquè el febrer de l’any passat l’Ajuntament de Barcelona aprovava una resolució contrària a aquesta presència. I el mes de juliol, era el Parlament el que aprovava la desmilitarització dels espais educatius i de lleure juvenil.

Però, en contra de tot això, la Fira de Barcelona (una entitat privada però participada per les institucions públiques) ha tornat a invitar l’Exèrcit al Saló de l’Ensenyament.

Com a entitat promotora de la cultura de pau i compromesa amb l’educació des de fa 34 anys, continuem reclamant que no es pot parlar de la funció militar com si fos una opció de futur professional més, deslligada de la realitat i el context social i polític en el que ens movem.

Desenes de conflictes armats es troben oberts. Centenars de milers de persones moren cada any per violència armada. Una elevadíssima despesa militar contrasta amb la precarietat dels pressupostos socials. El comerç d’armes continua creixent. I assistim impassibles a un gravíssim increment de les persones que cerquen refugi.

No, la guerra no és una broma. És una cosa molt seriosa, amb impactes i conseqüències gravíssimes per a la població civil d’arreu. Especialment, per cert, per a dones, infants i joves.

El paper de l’Exèrcit ha de tenir espai en l’ensenyament, sí. Però per a fer-ne una avaluació crítica i veure quin paper ha de tenir en la construcció d’un món més segur, just i en pau. No per amagar la seva funció i vestir-la com una opció professional innòcua. Ensenyar passa per moltes coses. Entre elles qüestionar la cultura de la violència i el militarisme. I les persones i institucions que s’encarreguen de l’Ensenyament haurien de ser les primeres a tenir-ho present.

Des de FundiPau, donem suport a la campanya ‘Desmilitaritzem l’educació’ en les seves demandes i reclamem a les institucions públiques i privades que siguin coherents amb el que aproven i defensen.

Que un sentiment popular àmpliament compartit, que unes resolucions aprovades en instàncies parlamentàries i de la ciutat siguin ignorades per la Fira de Barcelona, constitueix un lamentable menyspreu ciutadà i institucional’ afirma Antoni Soler, president de FundiPau

Article a Fundipau

Reunió a Lleida de la PLEEC

La propera reunió de la "Plataforma per una Educació en Economia Crítica" de Lleida es durà a terme el proper dilluns 27 de març a l'Ateneu La Baula (C/ del Nord de Lleida) a les 18:00h per emprendre accions contra l'EFEC (Educació Financera a les Escoles de Catalunya).

Ajuda i normes d'ús

Participa

El missatge no compleix les normes
El teu nom