1.095 persones han participat a la 3a Cursa SED, que denuncia la situació d'infants en guerres.

20/03/2017

També ha estat la cita més nombrosa en empreses i entitats col·laboradores, ja que han donat suport a la prova atlètica un total de 90 establiments. Destaca l’aportació de Serveto, patrocinador de la Cursa. Un altre rècord han estat els 150 voluntaris i voluntàries que han fet possible l'esdeveniment solidari. I finalment, i ben rellevant, destaquem els més de 10.000 euros de recaptació que es destinaran íntegrament al projecte que l'ONG Kizito tira endavant a la República Centreafricana amb el suport de SED (Solidaritat, Educació i Desenvolupament). El projecte, de fet, és el motiu que mou la Cursa SED i la implicació dels corredors, voluntaris, entitats i comerços.

Contra l'ús dels infants a la guerra

SED és una ONG vinculada als Maristes que treballa per millorar el nostre món a través de l'educació i la sensibilització. El projecte de la cursa pretén ajudar infants soldats de Berberati, nens i nenes que han patit la guerra i han aconseguit sortir d'aquesta tragèdia. El projecte forma part de la Plataforma per la Pau impulsada per l'arquebisbe i l'imam de Bangui i les Nacions Unides. D'aquesta manera es pot arribar a més infants i de manera més coordinada. Mitjançant l'educació, jocs, esports, conreus... es pretén reinserir a la societat aquests adolescents exsoldats. La cursa, doncs, ha mogut moltes passes pels carrers de Lleida, i ha bategat amb el cor a l’Àfrica.

Una cursa diferent

Dintre el ric calendari de curses atlètiques de les nostres comarques, la Cursa SED destaca pel seu objectiu, 100x100 solidari. Tots els diners dels participants es destinen íntegrament al projecte social. Això fa que moltes empreses contribueixin i que moltes persones donin un cop de mà, la qual cosa ajuda al bon desenvolupament de la cita. Els moments previs de la cursa han tingut el color i moviment de l'Escola de Dansa Dancescape. El Serge, un noi de la República Centreafricana que viu a Lleida, ha marcat l’inici de la cursa. Al llarg del traçat, tant en l'opció de 5 km com de 3,5 km, els participants han trobat una vintena d'ous que han estat dotats de premi a l'arribada. La batucada d'Aitona també s'ha sumat a la festa i a mig camí ha motivat els corredors. A l'arribada ens esperaven un centenar de sortejos, premis, la Gallina Manya, massatges, jocs de fusta infantils, exposicions de comerç just i una animada festa de zumba per part del gimnàs Ekke.

Cada participant ha rebut un díptic sobre com fer Objecció Fiscal a la despesa militar, emmarcant aquesta acció dins la campanya de la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida 'Mogudes per la Pau'

Crònica realitzada per SED

www.cursased.cat

Guia d'Objecció Fiscal