Garrigues Cooperació Internacional - GCI

L’associació Garrigues Cooperació Internacional, nascuda l’any 2001 com una branca del Grup Cultural Garrigues, forma part de la Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida per decisió de l’Assemblea. Encara que Garrigues Cooperació Internacional es forma com a tal l’any 2001, l’activitat del Grup Cultural Garrigues en projectes solidaris es remunta als anys vuitanta, quan l’entitat social va iniciar diversos projectes de sensibilització sobre la situació dels països del sud a través de cicles de conferències i exposicions dels projectes de cooperació.

Entre els primers projectes de Garrigues Cooperació Internacional, formada ja com a ONG de desenvolupament, destaquen la concessió de micro crèdits a persones que no tenen accés al sistema bancari tradicional per la seva situació d’exclusió. Fins a 100.000.000 de pesos colombians (derivats de fons propis de l’entitat) ja han afavorit més de 70 petites empreses, 170 nuclis familiars i 16000 unitats familiars. Durant l’any 2007 l’entitat ha iniciat el seu gran projecte de cooperació juntament amb dues contraparts colombianes, d’una banda l’Agencia de Cooperación Internacional de la Alcaldía de Medellín i, de l’altra, l’institut privat FICONPAZ. Amb els socis locals, Garrigues Cooperació durà a terme un programa de cultura i pau, dirigit a donar suport a més de 8.000 joves desmilitaritzats i desplaçats com a conseqüència del conflicte armat. Amb el programa de Cultura i Pau també es facilitarà l’educació i la capacitació per a l’ocupació i la participació ciutadana.

Actualment treballem en processos de formació de lideratges comunitaris i servidors públics, a l’entorn del procés de pau a Colòmbia. A més treballem en diferents àrees colombianes i equatorianes, en processos de transformació social en famílies, joves i comunitats amb risc d’exclusió social.

La seu central de l’entitat es troba a Lleida.

Facebook: https://www.facebook.com/garriguescooperacio.internacional

Twitter: @GarriguesCoop