Comissió de Suport al poble de Nicaragua - Fundació privada de Pardinyes

Nicaragua ha estat un país que ha canviat la manera de mirar el món a tots el qui formem part de la Comissió de Suport al Poble de Nicaragua. Les experiències en aquest país ens van permetre viure en pròpia pell les desigualtats, les injustícies i les diferències que existeixen entre el "nord" i el "sud" però també ens va contaminar de la seva senzillesa a l'hora de fer les coses i de la seva lluita silenciosa però ferma cap a una sortida digna per a tots els nicaragüencs. Tant és així que les ganes de tornar a treballar in situ no han desaparegut ni han perdut la seva força des que cadascun de nosaltres va tornar dels nostres respectius viatges.

Encara que cada un dels membres que formem la Comissió hagi tingut la seva pròpia experiència en una zona determinada de Nicaragua i les seves vivències individuals, tots compartim un sentiment comú: el fort vincle amb el país i la seva gent, cosa que ens fa sentir compromesos amb ells per col·laborar amb el seu desenvolupament, progrés i canvi en busca d'unes condicions més justes. Si a tot això hi afegim una formació acadèmica orientada a l'àmbit educatiu i social, la cooperació i múltiples experiències en el camp del voluntariat ens trobem davant una confluència que ens condueix a compartir idees i unir esforços per a fer de Nicaragua un país més lliure i autosuficient. Fruit de tot això sorgeix la Comissió de Suport al poble de Nicaragua, una entitat sense ànim de lucre que naix amb uns objectius basats en l'anàlisi de la realitat i les necessitats de la població, expressades per les diferents contraparts, que ens mantenen informats de l'evolució del país en temes de política, educació i desenvolupament.

En resum, la lluita per un món més just amb igualtat d'oportunitats per a tots i la creença en què l'educació és el camí, el mitjà i la solució per a poder aconseguir aquestes consignes. Això és el que ens ha conduït a crear la Comissió de Suport al Poble de Nicaragua des de la qual esperem que compartiu el nostre projecte i ens ajudeu a fer-nos més grans, col·laborant en les diferents activitats i aportant idees i opinions que sempre seran ben rebudes. També podeu seguir i participar en l’activitat de la comissió al Facebook.

Objectius

El sentit comú i la importància de treballar d'acord amb les necessitats reals del poble de Nicaragua ens porten a formular-nos els següents objectius:

1. Promoure accions i activitats per a la sensibilització de la ciutadania en temes de solidaritat i cooperació internacional.

2. Dissenyar i implementar projectes de cooperació internacional in situ en diverses comunitats de Nicaragua.

3. Actuar en situacions d'emergència generades per desastres naturals.

Mapa d'ubicació de la seu social

Adreça: Sant Pere Claver 1, CP 25005, Lleida

Email: comissio.suport.nicaragua@gmail.com