Ass. Catalana de Solidaritat pel Desenvolupament Sociorural del Tercer Món - Al Karia

L’Associació Catalana de Solidaritat i Cooperació Internacional pel Desenvolupament, ONGD AL KARIA, va néixer a finals de l’any 2004, sent inscrita com a associació sense ànim de lucre el 7 d’abril de 2005 en el registre de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya. El 29 de juny de 2007 es va inscriure en el registre d’ONGDs de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) de la Secretaria d’Afers Exteriors de la Generalitat de Catalunya.

AL KARIA es defineix com una associació catalana independent i sense ànim de lucre del tipus ONGD emmarcada en la cooperació internacional al desenvolupament.

AL KARIA es posiciona com una organització progressista, laica, no sectària ni excloent i integrada en la societat catalana a la qual pertany.

Què fem?

L’Associació Catalana de Solidaritat i Cooperació Internacional pel Desenvolupament, ONGD AL KARIA té l’objectiu de col·laborar i acompanyar a les poblacions rurals no industrialitzades dels països en vies de desenvolupament. Per aquesta raó, l’associació engega projectes que desenvolupen noves oportunitats educatives, culturals i econòmiques, de forma progressiva, sostenible i no agressiva.

Dintre de l’estratègia general marcada per l’associació pels seus primers 10 anys, es decideix donar prioritat a l’execució de dues vies de treball.

Per un costat, a CATALUNYA, es desenvolupa accions de sensibilització sobre l’educació de solidaritat per difondre els valors de la solidaritat i la cooperació.

Per un altre costat, es desenvolupa un programa de cooperació internacional al desenvolupament per a països en vies de desenvolupament. Inicialment des de 2005 es prioritza la localització i execució de projectes de cooperació al MARROC i posteriorment, en la junta general del 2008, es decideix incloure també SENEGAL com a país prioritari. Des del 2012 es realitzen projectes puntuals al PERÚ.

Les principals línies d’actuació definides en els estatuts d’ AL KARIA són:

a) Reduir  la pobresa extrema i la fam

b) Aconseguir l’ensenyament primari universal

c) Equitat entre els gèneres i autonomia de la dona

d) Reduir la mortalitat infantil

e) Combatre el VIH/SIDA, la malària i altres malalties epidèmiques

f) Garantir la sostenibilitat del medi ambient

g) Desenvolupament de referents econòmics que siguin sostenibles amb l’entorn humà i el medi ambient

h) La millora i/o conservació del patrimoni humà, físic i cultural.

Documentació:

Memòria tècnica 2010