La Coordinadora

La Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris (aMS) de Lleida agrupa entitats que treballen en cooperació i solidaritat amb les persones i pobles empobrits del planeta. La Coordinadora neix per promoure una acció conjunta que persegueixi el canvi cap a la justícia social.

Les entitats SOLIDÀRIES

A Ponent hi ha nombroses entitats solidàries que treballen en el món de la cooperació i del desenvolupament. A banda d’ONGD, la Coordinadora també engloba altres moviments solidaris. Cada entitat treballa en els àmbits específics d’actuació, mentre que la Coordinadora permet un treball conjunt de les diferents organitzacions i els dóna suport per fer front als reptes que van sorgint en el terreny de la solidaritat.

Les diferents entitats de la Coordinadora treballen amb un ventall de col·lectius molt variat, amb plantejaments ideològics i activitats també molt heterogènies.

QUÈ fem?

Promoure el treball conjunt de les ONGD i aMS de Lleida, impulsar la participació d’altres sectors socials organitzats i enfortir així el teixit de la societat civil de Lleida. Vetllar perquè les administracions i altres organismes garanteixin una solidaritat eficaç, transparent i transformadora. Promoure programes per sensibilitzar  la societat sobre la realitat de les persones i dels pobles empobrits econòmicament i social.

Com treballem?

L’Assemblea, on hi són representades totes les entitats de la Coordinadora, es reuneix mensualment i és l’òrgan que pren totes les decisions de manera horitzontal. Compta amb cinc comissions de Treball:

La Coordinadora també forma part dels següents espais de participació:

Suport a les ENTITATS

La Coordinadora ofereix, tant a les entitats que en formen part com a altres organitzacions que treballin en el sector de la cooperació i el desenvolupament, suport en diversos àmbits:

Orientació: Sovint és difícil saber on dirigir-se a l’hora de sumar-se al sector de la solidaritat. Des de la Coordinadora es vehicula tota la informació de les entitats solidàries cap a la ciutadania.

Formació: anualment s’imparteix un curs de formació continuada i actualitzada sobre les temàtiques que marquen l’agenda solidària.
Assessorament: Els tècnics de la Coordinadora ofereixen el suport necessari en diferents àmbits (polítiques de cooperació, sensibilització, mitjans de comunicació...)

Difusió: S’ofereix suport en temes de comunicació per contribuir a la difusió d’activitats, campanyes o projectes d’entitats.
Instal·lacions: Per desenvolupar la seua activitat, les entitats disposen dels espais de la coordinadora (espai de reunió, equip informàtic amb connexió a Internet, telèfon, fax...)

El Sac Solidari: és un recull de materials i recursos de sensibilització i d’educació per al Desenvolupament. Aquests recursos van adreçats a centres educatius, entitats i ciutadania en general.

Participació: La teua participació i les teues aportacions enforteixen la Coordinadora i fan créixer el nostre projecte. Si vols contribuir a transformar realitats injustes, truca'ns al 973 268 278, escriu-nos a participa@coordinadora-ongd-lleida.cat o visita'ns a la Coordinadora (C/Doctor Combelles 11, Lleida).

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida
C/ Doctor Combelles 11, 25003 Lleida
Tel. i fax 973 268 278 – Mòbil 671 577 000

www.facebook.com/coordinadora.ongd.lleida
www.twitter.com/coordONGDLleida
www.youtube.com/coordiONGDLleida
www.flickr.com/photos/coordongdlleida
www.issuu.com/coordinadora-ongd-lleida

En aplicació de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

abril 2017